Toimitusehdot

Voimassa 01.01.2014 alkaen

HUOM – tärkeää tietoa!

Hifitalo lähettää tilauksesta kuitin sähköpostiin. Saatte automaattisesti tiedon sähköpostiin, kun tilauksenne on käsitelty. Mikäli olette valinneet toimitustavaksi Matkahuollon peruspaketin tai Lähellä-paketin, saatte myös automaattisen tekstiviestin, kun paketti noudettavissa määräasemalta. Mikäli olette valinneet toimitustavaksi Matkahuollon jakopaketin, paikallinen jakelija ottaa teihin yhteyttä koskien pakettien jakoa.

YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA

Verkkokaupan tuotteita myy Hifitalo / Audioparts Finland OY, y-tunnus 2259303-8. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

TILAAMINEN

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.hifitalo.fi verkkokaupan kautta, tai sähköpostitse osoitteesta info@hifitalo.fi. Lisätietoa antaa myynti numerosta 0440553595.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Emme toimita tuotteita kirjeitse koska meille eikä asiakkaalle jää tositetta lähetyksestä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Kaikki verkkokaupassa olevat tuoteet myydään rajoitettuna eränä.

MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: S-Pankki, Sampopankki, Nordea, Osuuspankki, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken, Visa Electron sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksut Oy:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna, jolloin saatte laskun sähköpostiinne. Emme toimita tuotteita postiennakolla tai bussiennakolla.

MAKSUT LUOTTOKUNNAN KAUTTA

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla:
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

VERKKOPANKIT

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

ENNAKKOMAKSU

Valittaessa ennakkomaksu, saa asiakas laskun sähköpostiinsa. Lähetämme tuotteet kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Tilaus raukeaa mikäli maksua ei ole suoritettu eräpäivään mennessä.

Lasku - Klarna

Laskulla maksat helposti ja turvallisesti kun tavara on ensin kotonasi. Maksuaika on 14 päivää. Maksumuistutuksesta veloitetaan voimassa olevan lainsäädännön mukainen muistutusmaksu, alkaen 5 € sekä kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7% lisäkorolla). Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Laskutuslisä 6,90 €.

Lisätietoja Laskusta http://klarna.com/

Osamaksu - Klarna

Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa ensimmäisen tilauksen yhteydessä sinulle tilin automaattisesti. Voit lyhentää tiliä joko itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 8,95€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai kaupan kassalla tarjotuissa kiinteämmissä maksuaikatauluissa (3-36 kk), kun ostoksesi ylittää 100 €. Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti. Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Osamaksuvaihtoehtojen kulut:

Maksuaika Vuosikorko Avausmaksu Laskutusmaksu
3kk 0% 9,90 € 3,95 €
6kk 0% 19 € 3,95 €
12kk 0% 29 € 3,95 €
24kk 9,95% 29 € 3,95 €
36kk 9,95% 29 € 3,95 €
Tili 22% 0 € 3,95 €

Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: http://www.klarna.com/klarna-tiliehdot.pdf

Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa http://www.klarna.fi

Jousto - osamaksu tai lasku

Esimerkki 1.
Jousto on verkkokaupan mukavin maksutapa, jolla voit maksaa Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Esimerkki 2.
Osta tuotteitamme helposti ja turvallisesti myös Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla. Palvelun tarjoaa kotimainen Jousto maksutapa. Jousto Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Jousto Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Miksi et ostaisi haaveilemaasi tuotetta jo tänään ja valitsisi ostoskorissa maksutavaksi Joustoa. Lisätietoja osoitteessa www.jousto.com.

TOIMITUSAIKA

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä 2-3 kertaa päivässä lähtevin kuljetuksin. Verkkokaupassa maksettaessa suoritus näkyy meillä välittömästi kun taas ennakkolaskulla tehty maksusuoritus pankkiyhteyksistä riippuen siihen kuluu 1-3 arkipäivää laskun maksamisesta. Mikäli toimitusaika on yli viikon, ilmoitamme siitä asiakkaalle. Mikäli toimitusaika on yli 2 viikkoa, on asiakkaalla oikeus purkaa kauppa ja mahdolliset maksusuoritukset palautetaan asiakkaalle.

TOIMITUSTAPA JA TOIMITUSKULUT

Hifitalo ei erikseen laskuta pakkaus- tai käsittelykuluja, vain rahdin osuuden. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Hifitalo EI TOIMITA pakettien seurantakoodia asiakkaalle vaan saatte automaattisen tekstiviestin kun paketti on noudettavissa määräasemalta. Mikäli on valittu JAKOPAKETTI, paikallinen jakelija soittaa ja sopii jakoajasta. Lisätietoa Matkahuollon maksuista ja kuljetustavoista saat osoitteesta:

http://www.matkahuolto.fi/

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT

OTA AINA YHTEYS HIFITALOON ENNEN PALAUTUKSEN SUORITTAMISTA! Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi
  • ostokuitti

HUOMIOITA:

 

  • Asiakkaan vapaaehtoisesti valitsemia maksullisia lisäpalveluita emme korvaa, vaan veloitamme ne asiakkaalta (esim: matkahuollon jakopaketti ja Klarnan laskupalvelu, osamaksupalvelut jne.)
  • Palautettava tuote ja sen alkuperäinen paketti on oltava virheettömiä
  • Palautusoikeutta ei koske mittatilaustuotteita eikä isommasta määrästä myytäviä tuotteita kuten metritavarana myytävät kaiutinkaapelit, verhoilumateriaalit, mdf-levyt jne jne.
  • Palautusoikeus ei koske jakosuodinkomponentteja.
  • Palautusoikeus ei koske yrityksiä, eikä myymälästämme noudettuja tuotteita (myymälästä noudetut tuotteet tulee palauttaa myymälään)
  • Palautusoikeus ei koske kuulokkeita

 

Palautusosoite:
HIFITALO, Asiakaspalautukset
Salitunkatu 3
24100 Salo

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Tuotteet palautetaan Matkahuollon toimipisteestä (ei lähellä-paketti pisteet kuten Siwat, Valintatalot tai Euromarketkaupat) TAVALLISENA PAKETTINA. Paketin voi halutessaan myös omakustanteisesti palauttaa Postitse, tällöin paketin oltava ehdottomasti perille asti jaettava. Emme nouda lähetyksiä postista. Mikäli asiakas lähettää Matkahuollon paketin esim särkyvänä tai muuten erikoiskäsittelyä vaativana ilman että sitä on pyydetty häntä tekemään, Hifitalo ei maksa palautuksen kustannuksia. Hifitalo ei myöskään kustanna uusia pakkausmateriaaleja (pahvilaatikot, rahtipussit tms.).

Jos tilauksen loppusumma ylittää sen hetkisen ilmaisen toimituskulujen rajan ja asiakas on käyttänyt ilmaisen toimituksen, häneltä veloitetaan erikseen rahti mikäli hän palauttaa osan alkuperäisestä tilauksesta niin että alkuperäisen tilauksen loppusumma ei ylitä ilmaisen rahdin rajaa. Hifitalo ei kustanna useampaa kuin yhtä asiakaspalautusta tilausta kohden.

PALAUTUKSET 13.6.2014 JÄLKEEN

Asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksesta Hifitaloon 14vrk sisällä paketin vastaanottamisesta. Palautus on tehtävä 14vrk sisällä peruutusilmoituksesta.

 

13.6.2014 voimaan astuvan/astuneen kuluttajasuojalain pykälän mukaan asiakas vastaa tavaroiden palauttamiskuluista. Hifitalo ei tämänkään jälkeen nouda paketteja esimerkiksi Postikonttorista vaan palautukset on tehtävä Postin jakopakettina tai mieluiten Matkahuollon tavallisena pakettina jotka meille joka tapauksessa jaetaan perille. Tämä on myös asiakkaalle edullisin tapa. Emme kuittaa vastaanotetuksi paketteja joissa rahdin maksaja on Hifitalo. Hifitalo ei myöskään kustanna uusia pakkausmateriaaleja (pahvilaatikot, rahtipussit tms.).

Ylläoleva on voimassa kaikissa tilauksissa ellei toisin ole erikseen sovittu.

 

Tuotteet tulee palauttaa hyvin pakattuna, mikäli tuote on pakattu erilliseen suojapakettiin tulee myös palauttaa suojapaketissa että alkuperäinen myyntipakkaus säilyy siistinä.

 

Asiakas saa ottaa tuotteen käyttöön kokeillakseen mutta myyjä ei ole arvonalenemisen johdosta valtuutettu hyvittämään koko maksettua summaa. Yleisin hyvitys maksetusta osuudesta on noin 50-80% maksetusta summasta eli hinta jolla voimme myydä asiakaspalautuksena tulleen laitteen seuraavalle kuluttajalle.

TAKUUHUOLLOT JA TAKUUVAIHDOT

OTA AINA YHTEYS HIFITALOON ENNEN HUOLTOON TAI TAKUUVAIHTOON LÄHETTÄMISTÄ! Tuotteiden takuu riippuu tuotteesta, takuuajasta saat lisätietoa myynnistämme. Kaikilla uusilla tuotteilla on vähintään 1v takuu. Pyydä aina ohjeet huoltoon tai takuuvaihtoon lähettämiselle. Pakkaa tuote huolellisesti ja lähetä se ohjeiden mukaan tavallisena bussipakettina Matkahuollon toimipisteestä (ei lähellä-paketti pisteet). Mikäli asiakas lähettää paketin esim särkyvänä tai muuten erikoiskäsittelyä vaativana ilman että sitä on pyydetty häntä tekemään, Hifitalo ei maksa palautuksen kustannuksia. Hifitalo ei myöskään kustanna takuuvaihtorahtia mikäli jokin pyydetty dokumentti puuttuu pakkauksesta (sähköpostiviesti ei aja samaa asiaa).

Kaikissa takuuvaihto ja huoltotapauksissa paketissa tulee olla:

 

  • Asiakkaan yhteystiedot (löytyy kuitista)
  • Ostokuitti
  • Vikakuvaus (ei riitä että "rikki" tai "ei toimi")
  • Mahdollisesti muut pyydetyt dokumentit

 

 

ONGELMATILANTEET KULJETUKSESSA SEKÄ VIALLISTEN TUOTTEIDEN OSALTA

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä osoitteeseen info@hifitalo.fi tai soittamalla numeroon 0440-553595.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 7 vuorokauden aikana tuotteen saapumisen jälkeen. Hifitalo ei ajan umpeuduttua ole vastuussa tilauksen puutteellisesta sisällöstä. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio käytettävään kuljetusyhtiöön (matkahuolto).

MUUTA

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Hifitalo ei vastaa asiakkaan väärin valitsemista tuotteista tai tuoteyhdistelmistä jotka ovat yhteensopimattomia. Pyydämme asiakasta epäselvissä tapauksissa olemaan yhteydessä myyntiimme ennen kauppatapahtumaa, ja ohjeistamme asiakasta oikean tuotteen valinnassa.

Hifitalo käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Hifitalo sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Hifitalo ei vastaa verkkokaupassa olevista hinnoitteluvirheistä tms ja Hifitalolla on aina mahdollisuus purkaa kauppa hinnoitteluvirheen tai muun vahingosta johtuneen tapauksen vuoksi.